SEO mýtus #5: Inzerování v PPC systémech zlepšuje pozice ve výsledcích vyhledávání

Spousta lidí si myslí, že inzerováním v PPC systémech jako je AdWords (Google) nebo Sklik (Seznam.cz) zlepší své pozice ve výsledcích vyhledávání.

Není to však pravda.

Proč to není pravda?

Cílem vyhledávačů je poskytovat kvalitní odpovědi na uživatelské dotazy. Díky tomu uživatelé opakovaně jednotlivé vyhledávače používají. Vyhledávače následně vydělávají na PPC reklamě, na kterou uživatelé klikají.

Jde tedy o symbiózu vyhledávač-uživatel. Kdyby vyhledávače manipulovaly s výsledky vyhledávání na základě PPC systémů, mohlo by se stát, že si někdo zaplatí pozici na určité slovo, ale jeho web na něj nebude relevantní. Uživatel by tak nebyl s takovým výsledkem uspokojen.

Takto by byly ze hry také vyřazeny menší weby s malým nebo žádným rozpočtem na reklamu přesto, že jsou obsahově hodnotnější než ty s velkými rozpočty.

Nízké relevance výsledků vyhledávání by si všimli uživatelé a hledali by alternativu. Takto by vyhledávač přišel o své zisky z PPC reklamy zobrazované ve výsledcích vyhledávání.

Neplatí tedy ani to, že čím více peněz v PPC systémech utratíte, tím lepší pozice budete mít.

Oficiální vyjádření vyhledávačů

Seznam nezávislost na PPC systému Sklik deklaruje ve své nápovědě. Google se k tomuto častému mýtu vyjadřuje prostřednictvím Matta Cuttse (vedoucího oddělení web spamu):

3 komentáře u „SEO mýtus #5: Inzerování v PPC systémech zlepšuje pozice ve výsledcích vyhledávání“

  1. Zajímavé Karle, díky za komentář. O jaký počet slov šlo a jak jste to vyhodnocovali/měřili pozice? Nechcete z toho udělat s kolegou nějaký článek? 😉

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.