Seznam v těchto dnech na svém Searchtestu zkouší zobrazování dvou výsledků z jednoho webu v SERPu. Jak to může vypadat je zobrazeno na následujícím screenshotu:
Ze začátku bude nastaven limit pouze dvou výsledků z jednoho webu, časem je však možné, že Seznam tento počet zvýší.
Nedávno jsem četl zajímavý článek od Danny Sullivana – 25 věcí, které nenávidím na Google, revize po 5 letech (článek je v angličtině). Všimněte si především bodu #2, kde Danny kritizuje Google za obdobnou věc, kterou se chystá nyní Seznam nasadit do ostrého vyhledávání.
Já osobně bych uvítal na Seznamu raději nějakou formu sitelinků, jak je známe z Google, než zobrazování více výsledků z jednoho webu v SERPu.
Jaký názor máte na tuto věc Vy? Podělte se v komentářích.
Já osobně trpím, taky to nemám rád, ale zjevně je to věc na který si ujíždí i Dušan Janovský, takže s ní nic neuděláme.
Otázkou je, jak se takové zdvojování výsledků líbí běžným uživatelům. Veškeré publikované názory pocházejí od zcela nereprezentativního vzorku vyhledávajících, kteří navíc Seznam vesměs vůbec nepoužívají. A když, tak k ověření pozic svých webů na nějakou frázi. Seznam by měl testovat na lidech, ne nás 😉
Proč mluvit jen o zdvojování? Ještě před měsícem jsem na jednu svatební frázi obsazovala na Googlu hned čtyři místa za sebou. Mě to rozhodně neštvalo – zvedlo to návštěvnost. Dnes je ale výsledek už zase jen jeden.
Taky půjde o to, jestli si „běžní uživatelé“ vůbec všimnou, že je v SERPu více výsledků z jednoho webu…