V prvopočátcích fulltextových vyhledávačů měli roboti problémy se skloňováním a časováním slov. Pokud jste vyhledávali například frázi „matematická rovnice“ vyhledávač nemusel zobrazit stránky, které obsahovaly v textu „rovnice v matematice“.
Proč dnes není nutné uvádět klíčová slova v přesné shodě
Dnes vyhledávače nemají se skloňováním problémy. Hravě si poradí i češtinou. Dokazují to příklady níže pro Seznam.cz i Google.
Místo toho, abyste v textech násilím psali vše v prvním pádě a infinitivu, tak raději využijte krás češtiny a skloňujte a časujte, jak je potřeba. Není nic horšího, když se v titulku stránky objeví například „Učebnice matematika první třída“.
Vždyť mnohem lépe se čte titulek „Učebnice do matematiky pro první třídu“.
Opět zde platí – myslete v první řadě na uživatele, pro ně texty píšete. Vyhledávač si umí stáhnout jakýkoli text (jsou to pro něj v podstatě jen 1 a 0) a pokud bude smysluplný pro uživatele, porozumí mu i vyhledávač.
Agentura/SEO konzultant nám poradili, abychom klíčová slova neskloňovali. Máme to udělat?
V žádném případě. Pokud jsou vaše texty stylisticky a gramaticky správně a obsahují důležitá klíčová slova, nic upravovat nemusíte. S takovou firmou nebo jedincem raději co nejdřív ukončete spolupráci, protože svému oboru nerozumí.
Souhlasím s tím, že je lepší psát česky, než „SEO-spíkem“. Z druhé strany by ale bylo asi fér dodat, že v mnoha případech preference (i četnost) klíčového slova v obsahu v přesné shodě funguje minimálně na jeden z vyhledávačů lépe, než zcela „přirozený“ a květnatý text.
Ergo není to nutné, ale rozumím tomu, proč to za určitých okolností někdo dělá. Např. pokud web táhne 75+% trafficu z organicu a určitá míra „doprznění textů“ pro ostatní kanály je mu kompenzovaná vyšším výkonem na menším setu extrémně konkurenčních klíčových slov.
Lukáši, ano. Když autor ví co a proč to dělá . Já spíš mířil do řad webtržnických „SEO copywriterů“.
Jen pro zajímavost. Já kdysi dělal experiment s pořadím slov, speciálně pro tříslovné výrazy. SERP házel dost odlišné výsledky pro frázi např. „dřevěné vstupní dveře“ a „vstupní dveře dřevěné“. Tak jsme hledali, na který typ fráze nejraději optimalizovat. PPC test ukázal (podle přesných a frázových shod), že nejvíce lidi hledají taková slova podle vzorce jméno.
Hezky stručně sepsáno 🙂 Přidávám do seznamu českých článků o SEO na: http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/23/
Jojo pekný článok, pretože to si málokto uvedomuje že vyhľadávače dokážu pomerne dobre rozoznať aj skloňovanie a iné tvary a napr. aj ked nejaký yoast vyhadzuje že výskyt kľúčového slova na stránke je 0,2% tak stále to môže byť perfektné, pretože dané kľúčové slovo môže byť na stránke aj častejšie len v iných pádoch.
Ikdyž to spousta lidí ví že není potřeba klíčová slova psát v prvním pádu, tak to stejně dělají. Text pak vypadá příšerně 🙂
Díky za rozbor. Docela by mě zajímalo, kam se toto u Seznamu a Googlu posunulo v roce 2020. Někdy mám pocit, že přesnější shoda vede. Zvláště pak u slovních spojení jako web design/webdesign.