Na Seznamu se zobrazují screenshoty u Skliku

SklikSeznam včera prezentoval na Twitteru novinku ve vyhledávání, a sice, že se začínají u prvních dvou inzerátů z Skliku zobrazovat také screenshoty cílových stránek. Krok kupředu, nebo zpět?

Záleží jak se na to každý dívá. Seznam už dříve psal o tom, že screenshoty ve fulltextovém vyhledávání snižují míru prokliku inzerátů na Skliku. Proto mi přijde docela přirozené, že zavedl screenshoty i u prvních dvou inzerátů Skliku, aby zvýšil CTR a tím i svůj zisk.

Budou uživatelé zmateni?

Jde o to, jestli se můžeme vůbec bavit o zmatení uživatele. Sklik je mírně podbarven žlutou barvou a inzeráty jsou označeny v pravém horním rohu textem „Reklama Sklik“. Uživatel tedy může sám vydedukovat, že se jedná o placenou reklamu. Nedělám si ale iluze, že třeba takový důchodce s dioptrickými brýlemi si všimne zmíněného podbarvení. Pokud se ale navíc ve vyhledávání zobrazuje seznam firem z portálu firmy.cz, nebo náhled obrázku z Obrazky.cz, organické výsledky a zaplacená reklama jsou odděleny právě tímto blokem. Řekněme tedy, že klikne na reklamu. Nevidím v tom nic špatného pokud se dostane na relevantní stránku k hledané frázi.

Screenshoty v Skliku
Screenshoty v Skliku – klikněte pro zvětšení

Optimalizace PPC kampaní na screeny

PPC kampaně se nyní budou optimalizovat také na screenshoty daných stránek. Obrázky dávají velkou možnost zaujmout uživatele, tak proč toho nevyužít?

Čeho se bát?

Bojím se především vychytralců, kteří budou nyní zaručeně nabízet první místo na Seznamu do pár hodin. Nezkušený zákazník poté nemusí zjisti, že jde o placenou reklamu a zaplatí tisíce jen za to, že za něj někdo vytvoří inzerát v Skliku.

Čas ukáže, jestli na tom Seznam vydělá nebo ne. Ale jsem v podstatě pro, Seznam je firma a jako každá jiná hledá cesty k zisku, tak proč nezkusit něco nového.

4 komentáře u „Na Seznamu se zobrazují screenshoty u Skliku“

  1. O tomto novém problému SEO podvodníků jsem také psal na Webtrhu.

    Osobně si jinak o této formě reklamy myslím, že je to pro český internet krok vpřed. Skliku přeji úspěch, protože to je jediný český pořádný PPC systém s vysokým potencionálem do budoucna. AdFox totiž nemá moc inzerentů a eTarget zas žádnou relevanci. Oba brzy zkrachují.

  2. Jakub: S eTarget a AdFox mám taky špatné zkušenosti, co se relevance týče. S tím souvisí i nízké CTR, takže pokud se Sklik Partner rozjede, tím líp. Zatím to vypadá dobře – viz třeba i tento článek (reklama je nad komentáři)

  3. Píšeš, že se bojíš vychytralců co budou nabízet první místo na Seznamu. Co to má společného se screenshoty? To snad můžou nabízet i bez nich ne?

  4. miloš: Musíme rozlišovat první místo na dané klíčové slovo v organickém vyhledávání (fulltextu) a první místo v PPC reklamě. Protože do PPC teď přibyly screenshoty, tak to úzce souvisí. Někdo může nabízet první místo na Seznamu na dané klíčové slovo a přitom jen klientovi draze zaplatí PPC.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.