SEO mýtus #6: Do vyhledávačů se musí stránky registrovat

Mezi majiteli webů koluje pověra, že do vyhledávačů jako je například Google nebo Seznam.cz se musí registrovat, aby se jejich web začal zobrazovat ve výsledcích vyhledávání.

Do vyhledávačů ale není potřeba se jakkoli registrovat. Robot vyhledávače na váš web (i když je zcela nový) za určitý čas přijde sám.

Jak docílit toho, aby si vyhledávač všiml mého webu

Na web vytvořte alespoň jeden zpětný odkaz z jiného webu. Může to být například váš blog, partnerský web apod. Dbejte přitom na to, abyste dodržovali pravidla vyhledávačů, co se zpětných odkazů týče (pravidla pro Google a pro Seznam). Jinak vám může hrozit penalizace.

Další možností je použít formulář pro odeslání URL stránky robotovi vyhledávače. Ten má jak Google, tak Seznam.

Odesláním ale není nic garantováno. Vyhledávač tuto stránku nemusí vůbec do své databáze (indexu) zařadit.

Formuláře mají následující podobu.

Přidat stránku do Seznamu
Formulář pro odeslání stránku vyhledávači Seznam.cz
Přidat stránku do Googlu
Formulář pro odeslání stránku vyhledávači Seznam.cz

Nenechte se tedy napálit firmami, které vám budou nabízet registraci do vyhledávačů. Je to pouze jedna z technik, jak obalamutit zákazníka a vytáhnout z něj peníze.

Jak tedy přesně funguje robot (crawler) vyhledávače

Zjednodušeně tak, že prochází webové stránky a z každé si do seznamu uloží všechny odkazy na další stránky. Ty bude postupně procházet a zařazovat do své databáze.

Pokud vás fungování fulltextových vyhledávačů zajímá více, doporučuji si přečíst článek Princip fungování fulltextových vyhledávačů I. – crawler.

5 komentářů u „SEO mýtus #6: Do vyhledávačů se musí stránky registrovat“

  1. Robot od seznamu si vzal asi dovolenou. Že by mě navštívil sám od sebe na to jsem už dávno rezignoval, teď však nefunguje ani ruční přidávání.

  2. Dlužno dodat, že ten mýtus mezi webaři nekoluje z jejich vrozené hlouposti ale proto, že jim do různí vykutálenci hustí do hlavy. Zrovna před měsícem jsem na takovou firmičku z horní dolní narazil. Za koule do průvanu!

  3. Odeslat URL robotovi chápu u Seznamu a fakt to hodně zrychlí, ale teda u Google mi to taky přijde trochu obsolentní metoda. Není snad správné řešení mít normální sitemap a stránky v Google Webmaster-Tools? Potom je Googlu jasné všechno a hned.

  4. Jen pro update pro ty, kteří se sem zatoulají v po roce 2017. Odeslat URL robotovi určitě ano, formou Google Webmasters toolu. Dá se docílit zaindexování ještě ten samý den.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.