SEO mýtus #2: Klíčová slova v meta tagu keywords jsou důležitá

Když vznikaly první vyhledávače, potřebovaly signály, pomocí kterých je možné hodnotit stránky. Brát v úvahu obsah meta tagu keywords se zdálo být jako dobrý nápad. Provozovatel webu zde shrnul pomocí několika slov, o čem daná stránka pojednává. Dnes však meta keywords fulltextové vyhledávače ignorují.

Meta tag keywords je HTML tag, který se zapisuje do HTML hlavičky. Struktura je následující: <meta name=”keywords” content=”klíčové slovo1, klíčové slovo 2, klíčové slovo3″>

Pomůže mi v hodnocení stránky, když uvedu do meta keywords klíčová slova?

Nepomůže, vyhledávače na obsah tohoto tagu neberou vůbec ohled. Potvrzuje to jak Google, tak Seznam ve své nápovědě.

Klíčovým slovem se myslí takové slovo nebo fráze, které je reálně vyhledávané uživateli ve vyhledávačích.

Můžete se podívat také na video od Matta Cuttse (vedoucího webspam týmu vyhledávače Google), který tuto věc objasňuje.

Proč je meta tag keywords ignorován?

Používání meta tagu keywords bylo hodně zneužíváno majiteli webů. Ti do něj často uváděli klíčová slova, která vůbec nesouvisela s danou stránkou, nebo se snažili jedno slovo několikrát opakovat, aby mu dali větší váhu.

Vyhledávače si toho samozřejmě všimly a rozhodly se používat pro hodnocení stránek jiné signály, které jsou více relevantní a hůře zmanipulovatelné.

Obecně dnes vyhledávače posuzují na stránce pouze to, co vidí jak uživatel, tak robot vyhledávače. Obsah meta tagu keywords je určen pouze pro vyhledávače, uživatelům se vůbec nezobrazuje.

Ignorují vyhledávače všechny meta tagy?

Ne. Existuje spousta meta tagů, které jsou užitečné jak pro SEO, tak pro další aktivity na internetu.

Ne/souhlasíte s článkem? Přidejte komentář nebo si uložte RSS feed.
SEO mýtus #2: Klíčová slova v meta tagu keywords jsou důležitá by

2 komentáře u „SEO mýtus #2: Klíčová slova v meta tagu keywords jsou důležitá“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Zasílejte mi informace o nových komentářích. Přihlaste se k odběru i bez přidání komentáře.