SEO mýtus #1: Hustota klíčových slov musí být přesně x %

Hustota klíčových slov je často velice přeceňovaný on-page SEO faktor. Pokud se budete řídit radami, že hustota musí být přesné procento, můžete na to doplatit až penalizací ze strany vyhledávačů. Klíčové slovo v textu uveďte jednou, pokud to dává smysl, tak klidně i vícekrát.

Pomůže mi vyšší hustota klíčových slov ve vyhledávačích?

Nepomůže.

V dobách před vyhledávači snad nikoho nenapadlo, že by si měl měřit, kolikrát se dané slovo v textu objeví. Jistý čas fungovala, dnes již zakázaná optimalizační technika, kdy jste do textu vložili na co nejvíce míst stejné slovo a ideálně v prvním pádě.

Vyhledávače ale nejsou jen hloupé stroje a dnes už poměrně dobře rozumí tomu, jak vypadá přirozeně napsaný text. A pokud se v něm Xkrát opakuje stále stejné slovo, tak věřte, že text přirozeně vypadat prostě nebude.

Při vysoké hustotě klíčových slov si jednak nepomůžete, ale váš web může být dokonce penalizován.

Jak vyhledávače vnímají počet výskytů klíčového slova v textu zjednodušeně ukazuje následující obrázek.

Důležitost hustoty klíčových slov pro vyhledávače

Je tedy patrné, že když v textu uvedete stejné slovo uměle vícekrát, jeho váha se začne snižovat. Snažte se používat synonyma, využívejte krás českého jazyka.

Nevěřte nikomu, kdo vám bude tvrdit, že texty na webu musí mít hustotu klíčových slov 3 %, 5 %, 10 % nebo 50 %. Ideální hustota klíčových slov prostě neexistuje.

Jak poznat, jestli je hustota klíčových slov dostatečná?

Zapomeňte na všemožné nástroje a zapojte pouze svoji čtenářskou intuici. Text si přečtěte, pokud na vás působí přirozeně a objevuje se v něm alespoň jednou klíčové slovo, na které se daný text optimalizuje, je vše v pořádku. Pokud se vám však text čte špatně a v každé větě narážíte na stejná slova (nedejbože rovnou v prvním pádě), hustota klíčových slov je špatná.

Texty jsou určeny především pro návštěvníky a ne pro roboty vyhledávačů.

Kolikrát mám klíčové slovo v textu uvést?

Klíčová slova používejte tolikrát, kolikrát je potřeba. Zapomeňte, že píšete text, který se bude umisťovat na web. Piště přirozeně, jako by to byla například vaše diplomová práce, nebo dopis babičce. Tu byste přece také nechtěli unudit stálým opakováním určitých slov.

Existují oficiální vyjádření vyhledávačů k hustotě klíčových slov?

Ano. V případě českého Seznamu jde o nevhodnou optimalizační techniku. Za Google se vyjadřuje v následujícím videu Matt Cutts (vedoucí web spam týmu vyhledávače Google).

Ne/souhlasíte s článkem? Přidejte komentář nebo si uložte RSS feed.
SEO mýtus #1: Hustota klíčových slov musí být přesně x % by

8 komentářů u „SEO mýtus #1: Hustota klíčových slov musí být přesně x %“

  1. Díky Martine, článek jak na zavolanou. Včera se mi to nedařilo vysvětlit, tak je aspoň kam odkazovat! Díky moc.

  2. Tak, a konečně mám odkaz na SEO specialistu v češtině, který můžu poslat klientům nebo jejich webařům, kteří se na klíčová slova pořád snaží hrát! 🙂

  3. Trochu zatrollím – super praktická ukázka, 10x “hustota klíčových slov” v článku, 17x na celé této stránce, a stejně se to dobře čte 😀

  4. Tenhle článek jde shrnout dvěma klíčovými slovy: selský rozum 🙂

  5. Chce to klonit slova. Nejlepší řešení je sousloví dělit na části. Spojovat a rozpojovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Zasílejte mi informace o nových komentářích. Přihlaste se k odběru i bez přidání komentáře.